PROMIJENIMO KUT GLEDANJA
Dijete reagira u skladu s onim što osjeća.
Dijete može reagirati bilo kojim oblikom nepoželjnog ponašanja:
DJETETOVO PONAŠANJE JE POSLJEDICA, A UZROK JE NEGDJE U ODNOSU S RODITELJIM, SVIJETOM , OKOLINOM.
DOBRO JE ZNATI
Djetetu ne možemo lagati, ono zna kad smo loše volje, tužni, ljuti ili kad se bojimo – iako mu govorimo nešto drugo.
Kada roditelj prikriva sve svoje osjećaje budi nesigurnost u djeteta. Stoga je bolje pokazati djetetu što osjećamo.
ISKRENOŠĆU SMANJUJEMO AUTORITET; ALI SMANJUJEMO I DJETETOVU ZBUNJENOST.
Iako je dijete ponekad nezadovoljno nama, ono je spremno oprostiti nam sve pogreške.
Dijete se trudi iz svake roditeljske upute (prijekora, savjeta ili izraza lica) izdvojiti bit i na taj način odrediti svoj život i svoje ponašanje.
Ako smo nezadovoljni svojim djetetom, to samo znači da smo u određenom životnom razdoblju propustili biti dovoljno bliski i da trenutačno ne prepoznajemo njegove potrebe – pa stoga i ne razumijemo njegovo ponašanje i ono nam se čini neprikladno.
Osjećaji o kojima smo govorili – samopouzdanje, osjećaj manje vrijednosti i drugi – izgrađuju se godinama.
Ako su djetetova iskustva u cijelosti, iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec, više ugodna nego neugodna njegovi će osjećaji prema sebi i svijetu biti pozitivniji.
DIJETE SE NE OSJEĆA DOBRO I NESIGURNO JE:
DIJETE SE OSJEĆA DOBRO:
Tada je ono sigurno i bezbrižno i sebe doživljava kao vrijedno poštovanja i voljeno.
To mu omogućava da prihvati odgovornost i postigne najviše što može u sklopu svojih sposobnosti i da bude zadovoljno sobom.
Dijete se osjeća dobro kada su njegove potrebe za ljubavlju, sigurnošću i osjećajem pripadnosti pravodobno zadovoljene
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |